Sunday, February 26

Prosta tarta z bananami


Były banany, było kruche ciasto, powstała ekspresowa tarta. Alternatywa do banoffee pie, jeżeli mamy dojrzałe banany. Do tego karmel i orzechy, najlepiej podane z niesłodką bitą śmietaną... Ciasto można przygotować wcześniej i przechowywać w zamrażalce. Wystarczy wyjąć ok. 1 godzinę przed pieczeniem.

Składniki:

Ciasto:
2 1/2 szklanki mąki
2/3 szklanki cukru
200g masła
2 żółtka
szczypta soli

Składniki szybko zagnieść, uformować kulę, owinąć folią i dobrze schłodzić (najlepiej w zamrażalniku). Formę do tarty o średnicy 28 cm wysmarować masłem i wysypać mąką. Zimne ciasto zetrzeć na tarce z dużymi oczkami. 2/3 startego ciasta wyłożyć na spód i wstawić do piekarnika rozgrzanego do 180°C na 15-20 minut.

3 dojrzałe banany
sok z 1/2 cytryny
1/2 szklanki cukru
1/8 szklanki golden syropu
1/8 szklanki wody
posiekane orzechy włoskie
cynamon

W między czasie pokroić banany w plasterki i obficie pokropić sokiem z cytryny. Do rondelka wsypać cukier, wlać wodę i golden syrop i zagotować. Gotować przez około 10 minut aż karmel nabierze ciemno złotego koloru i zgęstnieje.
Na podpieczonym spodzie ułożyć plasterki banana, oprószyć cynamonem, polać karmelem i posypać posiekanymi orzechami. Na wierzchu rozsypać pozostałą część startego kruchego ciasta i wstawić do piekarnika na kolejne 15 minut.

8 comments:

  1. Prezentuje się rewelacyjnie. Na pewno by mi smakowała taka tarta.

    ReplyDelete
  2. Ale pysznie, muszę sobie kupić porządną formę do tarty i piec, piec, piec!!! Dziękuję za inspirację!

    ReplyDelete
  3. zrobiłam ten placuszek ale ten karmel został płynny niewiem co zle zrobiłam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Może za krótko się gotował? Czas przygotowania karmelu zależy od kuchenki i naczynia, w którym gotujemy. U mnie po 10 minutach był już gęsty. Spróbuj następnym razem dłużej pogotować, mam nadzieję, że wyjdzie! Pozdrawiam

      Delete
  4. Po co ciasto ścierać na tarce? Bardzo mnie to ciekawi i nic nie przychodzi mi do głowy.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hazel, ścieranie na tarce jest szybsze niż wałkowanie ciasta i wylepianie formy, a do tego nadaje lżejszą strukturę, trochę jak kruszonka. Rozcierając ciasto w palcach trudno zrobić to równomiernie, dlatego tarka jest tu pomocna. Ale każdy ma swoje sposoby :)

      Delete