Saturday, October 1

Caramel beurre salé. Krem krówkowy z solą.

Od ostatniego pobytu we Francji chodził za mną smak caramel beurre salé. Nuta soli morskiej podkreśla słodycz karmelu i idealnie ją równoważy. Marzyły mi się solone cukierki krówkowe, ale ostatecznie padło na krem krówkowy, bo przygotowanie go nie wymaga termometru cukierniczego, a smak można zamknąć w słoiczku i zachować na dłużej…  
Jest doskonałym dodatkiem do lodów, naleśników, owoców… i do kawy!
Przepis powstał na podstawie kilku przepisów na cukierki karmelowe z bloga Krissy.



Składniki:
1/2 szklanki golden syropu
1 szklanka śmietany kremówki
1 szklanka cukru
2/3 łyżeczki soli morskiej
2 łyżki masła (jeżeli używamy masła solonego, można zmniejszyć ilość soli do 1/2 łyżeczki)

Do rondla z grubym dnem wlać golden syrop, ¼ szklanki kremówki, wsypać cukier i sól. Zagotować mieszając. Dodać pozostałą kremówkę, gotować 5 minut, po czym dodać masło. Gotować na małym ogniu przez 20-25 minut aż masa będzie miała kolor toffee i trochę zgęstnieje. 
 
Przelać do słoika i szczelnie zamknąć. Kremu nie trzeba przechowywać w lodówce.

12 comments:

  1. O żesz! To coś dla mnie :D
    P.S. Ja właśnie dziś krówki zrobiłam i się chłodzą ;)

    ReplyDelete
  2. Bardzo lubię ten krem na kromce świeżego chleba albo z chałką... pycha!

    ReplyDelete
  3. Brzmi jak 123. Super ektra! Niech no tylko zdobędę golden sirup, to podejmę się tego przepisu.

    ReplyDelete
  4. Pyszności, podobny miałam okazję jeść podczas pobytu we Francji, ale bez soli. Taka wersja wydaje się bardzo ciekawa, niebo dla podniebienia!:)

    ReplyDelete
  5. mm, ja sobie tez przepis zapisałam bo juz czuje na podbniebieniu jak on musi smakowac. lubie to! :))

    ReplyDelete
  6. Dziękuję, cieszę się, że się Wam podoba!
    Ale uwaga, jest jedna wada: trudno poprzestać na pierwszej łyżeczce... ;)

    ReplyDelete
  7. Bardzo ciekawy przepis. Zamarzyłam o waflach przełożonych takim kremem.

    ReplyDelete
  8. Mmm myślę, że wafelki byłyby świetne!

    ReplyDelete
  9. Chyba zjadłabym cały za jednym zamachem:) Więc może lepiej nie robić...;) Pycha

    ReplyDelete
  10. ja właśnie zrobiłam ciasto krówkę i też ma ono trochę słonawy akcent, bo są tam krakersy, więc jestem pewna, że ten krem też jest idealnym smakołykiem dla mnie :-)

    ReplyDelete