Tuesday, August 13

Strudel z morelami i cynamonową śmietaną

Propozycja na sezon morelowy - soczyste, owocowe nadzienie owinięte w delikatne ciasto phyllo. Czyli strudel z morelami. Strudel kocham przede wszystkim za to, że jest tak intensywnie owocowy, a podany na ciepło w towarzystwie bitej śmietany lub lodów waniliowych jest po prostu zniewalający. Do wersji z morelami dodałam mój ukochany cynamon i podałam ciasto z cynamonową bitą śmietaną. Smacznego!

Składniki:
1 kg moreli, wypestkowanych i pokrojonych w ćwiartki lub kostkę (zależnie od wielkości)
6 łyżek cukru
3 łyżki bułki tartej
1 łyżka mąki pszennej
½ łyżki masła
1 łyżeczka cynamonu
½ łyżeczki otartej skórki z cytryny
Na suchej patelni zarumienić bułkę tartą na złoty kolor, po czym dodać masło i szybko wymieszać. Pozostawić do ostygnięcia. Po ostygnięciu dodać 2 łyżki cukru i ½ łyżeczki cynamonu, i wymieszać.

W dużej misce wymieszać morele z ½ łyżeczki cynamonu (lub więcej, do smaku), 4 łyżkami cukru, 1 łyżką mąki i skórką z cytryny.
Na rozwałkowane ciasto posmarowane tłuszczem, od brzegu wzdłuż krótszego boku wyłożyć bułkę tartą na szerokość ok. 15 cm, pozostawiając również ok. 5 cm wolnego miejsca z każdej strony przy dłuższej krawędzi. Na bułkę tartą wyłożyć owoce. Za pomocą ścierki zrolować strudel, brzeg ciasta ułożyć na spodzie i podwinąć brzegi ciasta pod spód. Przełożyć delikatnie na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i posmarować roztopionym tłuszczem z każdej strony. Wstawić do piekarnika rozgrzanego do 200°C i piec przez 30-35 minut na złoty kolor. Przed podaniem posypać obficie cukrem pudrem. Można podawać od razu lub po ostygnięciu.
Do podania:
200ml śmietany kremówki 30% lub 36%
1 łyżka cukru
1 łyżeczka cynamonu

Śmietanę ubić na sztywno z cukrem i cynamonem.




3 comments:

  1. Wygląda przepysznie z tym słonecznym morelowym nadzieniem :)

    ReplyDelete
  2. Zrobiłam zgodnie z przepisem i niestety, ale 1kg moreli to trochę za dużo, bo ciasto podczas pieczenia mi pękło i wyciekło dużo soku i moreli. Jednak nie przeszkodziło to w konsumpcji - słodką "marmoladę" wyjadałam z rodziną nożem, lub dodawałam do porcji na talerzu. Pierwszy raz jadłam strudel robiony w domu... jeszcze ciepły, poezja z tymi morelami. Dziękuję za świetny pomysł :) Pozdrawiam, Aleksandra.

    ReplyDelete