Sunday, July 8

Lody z prawdziwej mięty



Wszystko zaczęło się, kiedy w Polsce pojawiły się miętowe Magnum. Byłam wtedy mała i pamiętam jak zarządziłam, że chcę miętowego loda mimo protestów Rodziców, że miętowy lody są niedobre. I nie wiem czy naprawdę, czy na przekór Rodzicom, pokochałam ten smak. W wersji domowej z prawdziwą miętą, to jest zdecydowanie TO. Dodatkowo, kusząco wyglądają malutkie kawałeczki listków mięty, a lody są naturalnie zielone (nie jest to oczywiście taka ostra zieleń jak ze sztucznego barwnika). Podpatrzyłam ostatnio u Jamiego jak robił szybki deser obtaczając kulki lodów w posypce, więc postanowiłam poeksperymentować z kulkami miętowych lodów obtoczonych w czekoladzie. Efekt bardzo satysfakcjonujący :)
Gorąco polecam na gorące dni.

Inspiracja: Moje Wypieki

Składniki (na 2 porcje - robiłam tylko dla siebie... :))
2/3 szklanki kremówki
1/3 szklanki mleka
1/4 szklanki cukru
3 duże gałązki świeżej mięty
2 żółtka
szczypta soli
kilka kropel soku z cytryny
opcjonalnie: starta gorzka czekolada do obtoczenia kulek

Przygotowanie:
Śmietanę, mleko, sól i miętę umieścić w głębokim naczyniu i dokładnie zmiksować blenderem. Podgrzać, ale nie gotować. Żółtka utrzeć z cukrem na kremową masę i dodać do gorącej masy śmietanowej mieszając trzepaczką. Podgrzewać cały czas mieszając, aż masa nieco zgęstnieje. Następnie zestawić z ognia i pozostawić do całkowitego wystygnięcia. Do zimnej masy lodowej wcisnąć kilka kropel soku z cytryny do smaku. Wstawić do lodówki, a następnie schłodzoną masę przelać do maszyny do lodów i postępować według jej instrukcji.

Jeżeli chcemy obtoczyć lody w czekoladzie, należy zetrzeć gorzką czekoladę na tarce z dużymi oczkami i rozsypać równomiernie na dużym talerzu. Następnie uformować gałkę z przygotowanych wcześniej lodów, położyć na talerzu i obtoczyć w czekoladowych wiórkach. Do momentu podania przechowywać w zamrażalniku.




5 comments:

  1. ciekawy pomysł z tym obtaczaniem ich w czekoladzie.
    osobiście dodałabym jej kawałki do lodów.

    pyszne. orzeźwiające ;]

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. A są takie proste do wykonania jak mamy maszynę! Pozdrawiam

      Delete
  3. Mięty na działce mam aż za nadto więc będzie na co spożytkować ! :D
    Pozdrawiam i zapraszam na domowe hot dogi ! ;)

    ReplyDelete