Wednesday, June 13

Pancakes z jogurtu bałkańskiego



Kolejna propozycja śniadaniowa, chociaż pancakes są dobre o każdej porze! Placuszki na bazie jogurtu bałkańskiego są delikatne, mięciutkie i smakują trochę jak małe serniczki. Łatwo się smażą i mogą być podane zarówno na słodko, jak i na słono.
U mnie podane z domową konfiturą z wiśni i czarnych porzeczek.

Przepis własny.

Składniki (na ok. 12 sztuk):
350g jogurtu bałkańskiego
1 jajko
4-5 czubatych łyżek mąki pszennej
olej do smażelia

Przygotowanie:
Składniki na ciasto dokładnie wymieszać łyżką. Na patelni rozprowadzić niewielką ilość oleju (np. za pomocą pędzelka lub papierowego ręcznika kuchennego) i rozgrzać. Łyżką nakładać placuszki i lekko wyrównać powierzchnię (1 łyżka stołowa ciasta = 1 placek). Smażyć ok. 3 minuty z każdej strony. Podawać od razu.

Smacznego!


12 comments:

  1. wszelkie pancakes i wariacje na ich temat uwielbiam, mogłabym jeść codziennie. Twoje wyglądają cudownie - delikatne i mięciutkie :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję i pozdrawiam ciepło w ten deszczowy dzień :)

      Delete
  2. coś innego niż nasze tradycyjne naleśniki. szczególnie lubią je dzieciaki

    Zapraszam także do mojego konkursu gruszkowego. Wszystkie informacje są tutaj: http://nietylkopasta.blogspot.com/2012/05/nowy-konkurs-gruszka-i-pietruszka.html. Do wygrania 15 zestawów wartościowych nagród!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję, sezon trochę niegruszkowy, ale będę pamiętała o Twoim konkursie!

      Delete
  3. Super pomysł :) 2 pytania:
    1. Ile placków wychodzi z takiej ilości składników albo inaczej: na ile osób jest sugerowana? :)
    2. Czy udadzą się z jakiejś innej mąki, np pełnoziarnistej lub orkiszowej?
    Z góry dziękuję za odpowiedź :)

    ReplyDelete
  4. Kerala, wychodzi ok. 12 sztuk (już dopisałam w przepisie, dziękuję za uwagę!), moim zdaniem na 2 osoby na duże śniadanie lub na 3-4 na deser po śniadaniu ;)
    Nie próbowałam smażyć dokładnie takich placuszków z innej mąki, ale myślę, że się udadzą (często zastępuję zwykłą mąkę pszenną mąką razową w różnych przepisach z dobrym efektem) tylko smak będzie inny - mąka pełnoziarnista może zdominować smak jogurtu.
    Możesz również dać pół na pół mąkę pełnoziarnistą i pszenną. Pozdrawiam serdecznie!

    ReplyDelete
  5. Wygląda mi to na bardzo pyszne śniadanko, dziękuję za inspirację :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maja Hena, cieszę się, że Cię zainspirowałam :)

      Delete
  6. Jak ja kocham wszystkie wariacje na temat pancakesów! ;D takich na jogurcie nie próbowałam, zdecydowanie pojawia się u mnie niedługo na śniadanie ;D

    ReplyDelete
  7. Wyglądają bosko, w lidlu kupiłam piękne borówki, więc jutro na śniadanko też takie zrobię z owocami:)

    ReplyDelete
  8. właśnie robię placuszki, w kuchni pachnie obłędnie. moje będa z miodem :)

    ReplyDelete