Saturday, September 24

Sernik ze śliwkami na kakaowym spodzie.



Kruche kakaowe ciasto, delikatna warstwa serowa, kwaskowate śliwki i słodka kruszonka. Przepis łączy w jedną całość dwie klasyczne pary smaków: sernik na czekoladowym spodzie i śliwki z kruszonką. Chyba właśnie dlatego, mimo że wcześniej nigdy nie próbowałam takiego sernika, smakuje znajomo, natomiast na pewno zaskakuje obfitością. Każdy znajdzie w nim coś dla siebie :)
Przepis pochodzi z któregoś z naszych czasopism, ale ostała mi się jedynie kartka z przepisem, więc nie potrafię zidentyfikować z którego… Podaję wersję zmodyfikowaną przeze mnie.


Ciasto:

Składniki:

375g mąki pszennej
1,5 łyżki kakao
3 łyżki śmietany kremówki
120g masła
100g cukru

Wszystkie składniki oprócz kakao włożyć do miski i wyrobić mikserem aż się połączą. Na koniec zagnieść rękami. Podzielić na dwie części, do jednej dodać kakao i zagnieść. Włożyć ciemne i jasne ciasto do osobnych torebeczek foliowych i schłodzić w lodówce przez 30 minut.

Masa serowa:

Składniki:

750g tłustego twarogu trzykrotnie zmielonego
100g cukru
3 jaja
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka cukru waniliowego
Skórka otarta z jednej cytryny
Szczypta soli

Jajka ubić z cukrem i szczyptą soli, dodać ser. Gdy masa będzie miała jednolitą konsystencję, wsypać mąkę ziemniaczaną, cukier waniliowy, a na końcu skórkę cytrynową.

Dodatkowo:

300g śliwek węgierek umytych, pokrojonych na połówki i wypestkowanych

Przygotowanie:
Rozgrzać piekarnik do 190°C. Okrągłą formę o średnicy 23cm wysmarować masłem i wysypać mąką. Na spód wyłożyć ciemne ciasto, następnie warstwę masy serowej. Na wierzchu ułożyć połówki śliwek skórką do dołu. Jasne ciasto rozkruszyć palcami i posypać równomiernie na całym cieście. Wstawić do piekarnika na 60 minut. Po wyjęciu pozostawić do całkowitego ostygnięcia. 



Smacznego!

4 comments:

  1. cudny sernik.
    i cały Twój blog taki pyszny, będę bywac częściej :-)

    ReplyDelete
  2. Dziękuję, bardzo mi miło i zapraszam serdecznie :)

    ReplyDelete
  3. Hmm,ale w przepisie trochę do ciasta kruszonki brakuje mi jajka.Robiłem wedle przepisu i fakt kruszonka była,ale ulepić się z tego ciasto nie chciało dodałem więc jedno małe jajko i ciasto ok.Właśnie się piecze zobaczymy:-) jak wyjdzie napiszę jakie rzeczy jeszcze zmieniłem (lubie eksperymentować)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja do kruchego ciasta nie daję jajka, ewentualnie czasem samo żółtko. A jak się nie klei, to daję więcej masła lub śmietany. Czekam na informację jak się udało i jakie wprowadziłeś zmiany :)

      Delete